Normal_wmo

De tevredenheid over de Wmo-ondersteuning is afgelopen jaar in Groningen opnieuw toegenomen. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek onder cliënten die Wmo-ondersteuning krijgen, zoals bijvoorbeeld hulp in de huishouding. Gekeken is naar de kwaliteit van de zorg, de toegang tot ondersteuning en het contact met het WIJ-team.

Ruim 80 procent van de respondenten geeft aan dat de ondersteuning past bij de hulpvraag en dat de kwaliteit van de ondersteuning goed is. Bovendien geeft ook meer dan 80 procent aan dat er tijdens het keukentafelgesprek goed naar hen geluisterd werd. Jaarlijks publiceren alle gemeenten de resultaten van hun onderzoek op www.waarstaatjegemeente.nl. De Groningse tevredenheid ligt op bijna alle vlakken in de buurt van of boven het landelijke gemiddelde. In totaal vulden 2351 cliënten het onderzoek in.
 
Wethouder Ton Schroor is trots op de uitkomsten van het onderzoek: “Net als vorig jaar is de tevredenheid over de ondersteuning die we onze inwoners bieden, weer toegenomen. Een groot deel van hen geeft aan een positief effect van de ondersteuning te ervaren. Zij kunnen hierdoor beter de dingen doen die zij willen en zich zelf beter redden. Drie kwart van de cliënten zegt een betere kwaliteit van leven te hebben door de ondersteuning. En dat is toch waarvoor we deze zorg bieden.”